jubileumsmiddag mofos

wow. helt utrolig starstruck.

fordi jeg er ungdomspolitiker hadde nemlig noen bestemt seg for at jeg burde bli invitert til regjeringens jubileumsmiddag i anledning Håkonshallens 750-årsdag. først ringte de meg fra statsministerens kontor, og så dumpet jammen en flott invitasjon ned i postkassa også.

i går var jeg derfor på desperat kjolejakt etter noe som passet kleskoden, og i hele dag stresset jeg rundt for å gjøre meg fin og grave pensko ut av haugen med ting som fortsatt ligger i esker.


endte opp med denne kjolen (prøveromsbilde)
som heldigvis var både knelang og passe festfin. fornøyd!


forvsvant ut døra i sekstida, looking like this. (pyntaaaa)

jeg visste ikke helt hva jeg skulle forvente, men hadde aldri i mitt liv kunnet ha forestilt meg hva jeg så da jeg møtte opp; statsministeren, kongen, et drøss med statsråder og diverse viktige figurer fra norge, hordaland og bergen.

selv havnet jeg på bord med jonas gahr støre og nathalie nordnes. nathalie så jeg jo på konsert for bare noen uker siden, så det var utrolig gøy. hun er bare helt utrolig hyggelig og det var flott å ha en annen ung person på bordet (resten av de vi delte bord med var vel en 40+ vil jeg tro). fikk med meg at han til høyre for meg var med i bergen filharmoniske orkester, og han til venstre var daglig leder for Haukeland. ved siden av støre satt en bystyrepolitiker for venstre og prøvde å drive lobbyvirksomhet for EU. heldigvis var det et svært lite vellykka prosjekt!

vi snakket om alt mulig, og støre imponerte stadig ved å bare vite alt om alt. utrolig gøy! han spurte ut om min politiske karriere og utdanningsvei og sånt, og når det kom fram at jeg "bare" var atten utbrøt han at han var utrolig imponert og sa jeg bare måtte stå på videre! (iiiiiiiiiiiiiiiiiiih!)

kongen stakk også innom, og spiste mat og så viktig ut. statsministeren satt ved siden av ham, og dro til og med ut stolen for majesteten når vi skulle sette oss til middagsservering.

i tillegg smugtitta jeg masse på lars sponheim, for han er skikkelig søt og liker sauer! på et tidsunkt snakket jeg til ei annen jente om han, også stod han rett bak meg hele tiden! heldigvis var han altfor opptatt med å lytte til sin egen stemme til at han la merke til det!

åh, jeg så så himla mange flere kjendispersoner også - men nå har jeg vel ramset opp nok folk vil jeg tro.

fortsatt sjukt gira da.
nå tok jeg også et bilde av invitasjon med riksvåpen + navnekort! 
LOOK!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0